galeria sztukpuk | wydarzenia | galerie | forum-teksty | recenzje | archiwum | linki | kontakt

wydarzenia

Miesiąc forografi

Domowa Atmosfera

Dekada Fotografii

Triennale Grafiki

w Krakowie

Projekt

Konfrontationen /

konfrontacje

MIĘDZYNARODOWY

FESTIWAL

TKANINY

ARTYSTYCZNEJ

Niektóre wydarzenia miesiąca fotografii 2003 w Krakowie

"Mam nadzieję, że prezentowane wystawy dostarczą Państwu wielu wrażeń, skłonią do przemyśleń i potwierdzą znaczenie fotografii jako jednego z najważniejszych mediów we współczesnej sztuce."
organizator festiwalu
fotografik, Aleksander - Ante - Matczewski

 

 

 

 

 

 

Galeria STIO
Boris Semkow, Gordan Vrenocoska, Stanislav Sharovic, Igor Sekovski
2003-09-26
Disconnetions Per Individual

Galeria Nova
Marcin Przybyłko
fotografia
"okna"
od 20.11.03

fotoreportaż z wernisażu

Galeria Pracownia Tadeusza Kantora

Aleksander Mitka
ASP Kraków - 10.06.1968"
(fotografie w technice chromogumy)
12.11.03 - 31.12.03
poniedziałek-piątek w godzinach 10.00-14.00
ul.Sienna 7/5, Kraków

fotoreportaż z wernisażu

Pauza

Tomek Sikora
"Symbiosis"
9.11.03 - 3.12.03

fotoreportaż z wernisażu

 

'SYMBIOSIS' to fotograficzna próba interpretacji szeroko pojętej harmonii.
Cykl powstał w latach 2001-2003. Po raz pierwszy wystawiony był w Jackman
Gallery w Melbourne w lutym 2003.

Piękny Pies
Igor Omulecki
Fotografie
8.11.03
Zapisy fotograficzne.

fotoreportaż z wernisażu

galeria bezdomna
8.11.03

 

 

 

fotoreportaż z wernisażu

Galeria ZPAF
Paweł Żak
"Fotografie"
7.11.0

fotoreportaż z wernisażu

Cykl fotografii roślin będący alegorią ludzkiego życia. Obserwacja zmienności kwiatu od jego wzrastania do obumierania, jego piękna i nietrwałości tworzy opowieść o starzeniu i przemijaniu.

Wystawa zorganizowana przy współpracy z Galerią Luksfera – www.luksfera.pl

Alchemia
Michael Ackerman,
Lorenzo Castore

"Fadeli alla linea"
6.11.03 - 30.11.03
ul.Estery 5

fotoreportaż z wernisażu

 

Galeria Nova
Gabi Buzek
"gdzie mozna sie spotkac..."
05.11.03 - 18.11.03

fotoreportaż z wernisażu

Gabi Buzek prezentuje autorski portret kilku modnych krakowskich klubów. Interesują ją miejsca o podobnym stylu i klimacie, spośród których każde zachowuje jednak wyrazisty, oryginalny charakter.
Łączy je to, co dla oka nieuchwytne – atmosfera, specyficzna emocja – i to, co dające się utrwalić obiektywem: kolor, światło, styl dekoracji, geometryczny wzór wnętrza ujętego w dwu-wymiarze. Jedno przechodzi w drugie – obraz barw i linii daje nam przeczucie panującego tam nastroju.
Podobna jest też klientela – młodzi ludzie, oczekujący połączenia nowoczesności z intymnością. Modelka, wędrująca z Artystką przez fotografowane miejsca, stanowi kolejny łącznik miedzy poszczególnymi światami, z których każdy odsłania w bohaterce jakąś inną stronę osobowości. I tak jak kobieta ma wiele twarzy, tak w rozmaitych miejscach „knajpianego” Krakowa ujawnia się ten sam duch – w wielu aspektach.

Galeria Artemis
Stasys Eidrigevicius,
"Przy oknie"
30.10.03 - 22.11.03

 

fotoreportaż z wernisażu

Galeria Sito

Gaweł Kownacki,

"Eckenbergstrasse 10 - 13"
30.10.03 - 30.11.03

fotoreportaż z wernisażu
Umieszczone na zasadzie instalacji kilkadziesiąt pozornie przypadkowych ujęć to niezwykle osobisty zapis czasu, który Kownacki spędził przy Eckenberg Str. 10-13.

Galeria Hotelu Eden
Krzysztof Miekus,

"bez tytulu"
30.10.03 - 30.11.03
Krzysztof Miękus – Bez tytułu

fotoreportaż z wernisażu

Wystawa „Bez tytułu” to cykl aktów – pięknych i zmysłowych, choć nieprostych i nieoczywistych. Dzięki autorskiej technice wykonania fotografie wyróżniają się oryginalnością i unikalnością. Wystawa zorganizowana przy współpracy Galerią Luksfera

Galeria Potocka
Erwan Frotin
"Photographs"
29.10.03 - 12.12.03

fotoreportaż z wernisażu

'courtesy Vogue Paris'

Galeria Ars
Joanna Zastróżna

"nr 3"
29.10.03 - 30.11.03

."Myślę że fotografie w jakiś sposób są o mnie".

fotoreportaż z wernisażu

Kawiarnia Inkwizytor
Monika Mroczkowska-Białasik

"Rzeczywistość i fikcja"
28.10.03 - 30.11.03

 

 

 

fotoreportaż z wernisażu

Galeria Politechniki Krakowskiej
Ewa Gologórska-Kucia, Agnieszka Kucia

"Fotografia...cd."
28.10.03 - 11.11.03

 

fotoreportaż z wernisażu

Galeria Camelot
Weronika Łodzińska "Cyganie";

Katarzyna Nalepa "Mówi. Tańczy.";
Marta Eloy Cichocka "Cross Roads"

 

 

fotoreportaż z wernisażu

Galeria Lokal
Sławomir Belina

"fotografie"
Zabrakło prac i autora ale nikomu to nie przeszkadzało wernisaż się odbył.

 

fotoreportaż z wernisażu

Galeria Olympia
Bogdan Krężel "Fotografia"
23.10.03 - 11.11.03
fotoreportaż z wernisażu

jezeli kogos fotografuje to przewaznie raz , portrety piotra i roberta byly dla mnie sporym wyzwaniem i to co tydzien dlatego zdjecia ktore powsaly sa rozne jakosciowo.na wystawie pokazuje serie wybrana z wielu spotkan ale idla nicz warto bylo pracowac poltorej roku .

Pub Wysypisko
Jacek Pomykalski

"Akt: Portret kobiety"
23.10.03 - 30.11.03

 

fotoreportaż z wernisażu

Klub Pozytywka
Adam Szklarek

"NIEdoPATRZENIA"
23.10.03 - 14.11.03

fotoreportaż z wernisażu

NIEdoPATRZENIA są inspirowane pierwszymi próbami rejestracji zjawisk i obiektów przy pomocy fotografii. Mające charakter poznawczo-naukowy eksperymenty z fotografią początkowo musiały zmierzyć się z błędami technicznymi, takimi jak wielokrotne naświetlenie kliszy czy poruszone, nieostre obiekty. Odkryły tym samym niedocenione wówczas kreacyjne właściwości fotografii. Zdjęcia zostały wykonane aparatem z końca XIX w. i wykorzystano właśnie te „słabości” fotografii, by ujawnić artystyczne zalety błędów. Adam Szklarek

Les Couleurs
Andrzej Naściszewski

"Belo Horizonte"
23.10.03 - 12.11.03

fotoreportaż z wernisażu

Fotografie przedstawiają kreacje młodej projektantki Agaty Kukułki, których inspiracją była Brazylia, jej kultura, temperament, Capoeira

Muzeum DOM POD KRZYZEM galeria teatralna
Jerzy Drużkowski

"twarze teatru krakowskiej telewizji"
22.10.03 - 31.12.03

fotoreportaż z wernisażu

Byłem operatorem w OTV Kraków w latach 1973-1993.Przy okazji realizacji kolejnych spektakli Teatru Telewizji wykonywałem zdjęcia z planu. Teraz kiedy praktycznie zaniechano tego typu realizacji postanowiłem miłośnikom teatru zaprezentować ich bohaterów Przy oglądaniu nasuwa się refleksja - jak wielu z nich nie ma już wsród nas.

Art Cafe Błędne Koło
ZORKA PROJECT

"laski"

Monika Bereżecka, Monika Redzisz
22.10.03 - 7.11.03

fotoreportaż z wernisażu

W ramach Miesiąca Fotografii w Krakowie chciałybyśmy pokazać serię czarno-białych kobiecych aktów zatytułowaną „LASKI”. Zwykle ciało kobiety pokazywane jest z męskiej perspektywy: młode, wyidealizowane, z podtekstem seksualnym. My postanowiłyśmy pokazać, jak kobiety postrzegają kobiety. Nie chciałyśmy fotografować anonimowych, bezosobowych kształtów. Próbowałyśmy przedstawić kobiety realne: w ich domach, z ulubionymi przedmiotami, piękne i brzydkie, młode i stare, kobiece i męskie. Mamy nadzieję, że nasze akty to nie tylko ciała, lecz także portrety nagich kobiet.
Monika Redzisz (1974) – studia magisterskie, Instytut Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego; – studia licencjackie, Wydział Komunikacji Multimedialnej - Fotografia, ASP w Poznaniu. Monika Bereżecka (1974) – Liceum Plastyczne w Gdyni; – praca przy produkcji filmów animowanych; – studia licencjackie, Wydział omunikacji Multimedialnej - Fotografia, ASP w Poznaniu. W 2000 roku założyłyśmy w Warszawie grupę fotograficzną Zorka Project. Od tego czasu pracujemy w duecie. Zajmujemy się fotografią prasową i artystyczną. Najbardziej interesuje nas reportaż społeczny. Publikowałyśmy m.in. w magazynach Gazety Wyborczej, Rzeczpospolitej, Życia Warszawy, a także w Polityce, City Magazine, Aktyvist, w czasopismach kobiecych (Viva, Zwierciadło, Pani, Filipinka) i fotograficznych (Pozytyw, Fototapeta). Zrobiłyśmy m.in. cykle portretów warszawskich tramwajarek i rzemieślniczek, drag queenów, kulturystek, uchodźców i pensjonariuszek domu poprawczego, budowniczych warszawskich mostów, zakonnic, sobowtórów i ludzi kultury. W Filharmonii Białostockiej podczas premiery „Arbor” pokazałyśmy portrety Jerzego Maksymiuka.

galeria BURZYM & WOLFF
Wojciech Prażmowski

"czasami wydaje mi się..."
22.10.03 - 02.11.03

 

fotoreportaż z wernisażu

galeria ARTI DO TUUM
Ewa Chodkiewicz Świder

obrazy cyfrowe
22.10.03 - 15.11.03

fotoreportaż z wernisażu

Ewa Chodkiewicz Swider jest absolwentka wydzialu Grafiki krakowskiej
Akademii Sztuk Pieknych. Dyplom uzyskala w pracowni projektowania plakatu oraz litografii. Jeszcze jako studentka nagrodzona Srebrnym Medalem na VI katowickim Biennale Plakatu Polskiego, przez nastepne lata uprawia plakat zdobywajac m.in. Brazowy Medal na 2 Miedzynarodowym Triennale Plakatu Politycznego w Belgii w 1982 r. W latach dziewiecdziesiatych zainteresowana nowymi narzedziami fotograficznymi uzupelnia w USA edukacje - poszerzajac swoj warsztat o komputerowe techniki cyfrowe. Za prace w tej ziedzinie nagrodzona m.in. Srebrnym medalem na Artists Guild All California,1995, oraz Sponsors Award na 5 Biennale Druku w apporo, Japonia, 2000r. Od 1984 roku mieszka na stale w Kaliforni,bierze czynny udzial w zyciu artystycznym, jej prace znajduja sie w licznych galeriach i zbiorach prywatnych w USA. W ramach Miedzynarodowego Triennale Grafiki 2003 pokazywala swoje cyfrowe obrazy w krakowskiej galerii Domu Polonii.

Galeria Starmach
Uroczyste rozpoczęcie Festiwalu 20.10.03
Sherrie Levine (ur.1947) jest nowojorską artystką zajmującą się fotografią i sztuką konceptualną. Od wczesnych lat 80. fotografuje książkowe reprodukcje wielkich dzieł sztuki nowoczesnej (m.in. obrazów Maneta, Degasa, Malewicza, Schielego czy Van Gogha, fotografii Edwarda Westona czy Walkera Evansa, “Readymade” – Duchampa, itd) a powstałe w ten sposób reprodukcje podpisuje własnym nazwiskiem. Prace Levine można więc nazwać “zawłaszczeniem” dzieł sztuki wielkich arystów. Dowodzą one jednak, jak nieostry i niejasny jest dziś status dzieł sztuki., które coraz czesciej funkcjonują w naszej świadomości pod postacią wylaansowanych przez reklamę i zawłaszczonych przez kulturę masową ikon tzw. popkultury.
Fotografie Levine są rodzajem charakterystycznej dla postmodernizmu gry z tradycją modernizmu i jego ideami oryginalności i autentyczności dzieła sztuki. Twórczość Levin rozmywa pojęcie autonomii dzieła, podważa rolę artysty jako autora, obrazuje funkcjonowanie sztuki jako towaru.
Jednoczesnie artystka pokazuje niezwykle złożone relacje pomiędzy sztuką a kulturą masową, pomiędzy naturą, dziełem sztuki, a jego kolejnymi reprodukcjami i przetworzeniami. W wypadku przefotografowywanych fotografii trudno wskazać z całą pewnością, co jest oryginałem, co kopią, kto jest autorem, a kto jedynie reprodukuje (np.cykl After Edward Weston). “Zawłaszczanie”, którego dokonuje Levine, dowodzi, jak skopiowanie i wyjęcie z kontekstu zmienia znaczenie obrazu. Obrazy, które tworzę w istocie są duchami duchów – mówi sama artystka. Ich reIacja do oryginału jest jedynie częściowa. Zdjęcia lub obrazy, które fotografuje artystka, jeszcze zanim trafią do albumu i staną się jej “modelami” są już wielokrotnie przefotografowane. Artystka bada te kolejne relacje, szuka wizerunku, który “zaprzecza samemu sobie”, szuka “przestrzeni pomiędzy kolejnymi powtórzeniami, w której nie ma juz zdjęcia” . Sherrie Levine stworzyła cykle na podstawie dzieł czołowych artystów XXw., tytułując je: After Walker Evans, After Alexander Rodczenko, After Legere, After Franz Marc, After Mondrian, After Miro, After Matisse, After Paul Klee, co mozna przetłumaczyć jako: “w stylu...” czy “cytując...”.
Prace Sherrie Levine były pokazywane na licznych wystawach indywidualnych i zbiorowych, m.in.: w Nowym Jorku, Los Angeles, Paryżu, Londynie i Wiedniu. Wchodzą w skład kolekcji największych muzeów: MoMA i Whitney Museum of American Art w Nowym Yorku, a także tokijskiego Metropolitan Museum of Photography.
Od 21. października do 28. listopada w Galerii Starmach oglądać będzie można pięć zestawów zdjęć, układających się w cykle:
20.10.03 - 28.11.03

fotoreportaż z wernisażu

mapy-intymne-3-1998club OKO cafe
Lech Polcyn

Tytuł wystawy : Ideogramy Rzeczywistości

Tytuł zbioru fotografii nie jest projektem jednej wystawy czy kontynuacją jakiegoś pomysłu rozciągniętego w bliższym lub dalszym czasie. Pojęcie "projekt" łączy w sobie określony koncepcją początek lub szkic początku, jego rozwinięcia i zakończenie wnioskami. Wiąże się z elementami strategii rozwoju działań i ich efektywności, planem, rozpoznaniem rynku i wszystkimi działaniami marketingowymi zakończonymi najlepiej sukcesami i sławą. Termin ten, modny obecnie na wielu polach działań indywidualnych i zbiorowych jest spokrewniony ze sferą rynkową. Nie musi ograniczać się do jednostkowego występowania ponieważ można przeprowadzać ich kilka, kilkanaście często opozycyjnych w znaczeniach, podkreślając ich charakter interferencji i ambiwalencji. Ja jestem bardziej " passé " i nie chcąc posługiwać się terminami gier rynkowych będę używał staroświeckich nazw. widzenia. 20.10.03 -13.11.03

fotoreportaż z wernisażu

galeria sztukpuk | wydarzenia | galerie | forum-teksty | recenzje | archiwum | linki | kontakt


Copyright by "SZTUK PUK" 2001 - 2007 Kraków , Ryszard Bobek, Filip Konieczny